Ak ste sa rozhodli začať podnikať v on-line svete a umožniť tak vašim zákazníkom nakúpiť vaše produkty/služby cez internet, v spolupráci s národným projektom Monitoring podnikateľského prostredia sme si pre vás pripravili prehľadnú príručku s 3 základnými právnymi náležitosťami, ktoré musíte spĺňať vo vzťahu k vášmu zákazníkovi.
1. Obchodné podmienky
Obchodné podmienky musíte mať zverejnené na vašom webovom sídle a musia byť vypracované správne a v súlade s platnými zákonmi. Prostredníctvom obchodných podmienok si splníte niekoľko informačných povinností voči spotrebiteľom, ktoré vám z pozície prevádzkovateľa e-shopu ukladá zákon. V prípade, že si tieto informačné povinnosti nesplníte alebo máte v obchodných podmienkach uvedené nepresné či neprimerané ustanovenia, vystavujete sa riziku udelenia sankcie zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie.
Čoho by ste sa v obchodných podmienkach mali vyvarovať?
2. Reklamačné podmienky
Ďalšia z povinných náležitostí, ktoré musíte pri prevádzkovaní e-shopu splniť, sú reklamačné podmienky. Podmienky v nich uvedené nesmú byť nad rámec zákona a obmedzovať kupujúceho v jeho právach. Pravidlá týkajúce sa reklamácie môžete bližšie upraviť v samostatných reklamačných podmienkach, alebo môžu byť súčasťou vašich obchodných podmienok.
O čom musíte informovať spotrebiteľa v reklamačných podmienkach?
3. Ochrana súkromia
Poslednou podmienkou, na ktorú by ste nemali zabudnúť pri spustení prevádzky vášho e-shopu, je ochrana súkromia. Na vaše webové sídlo by ste mali umiestniť prehlásenie o ochrane osobných údajov. Zákon nešpecifikuje doslovnú formuláciu prehlásenia, iba to, čo by malo obsahovať - ako nakladáte s osobnými údajmi zákazníka, akým ďalším stranám ich poskytujete (napr. prepravcovi za účelom prepravy tovaru k zákazníkovi) a ako s nimi naložíte pri ich likvidácii. Informácie musíte poskytnúť v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, pričom ich formulácia musí byť jasná a jednoduchá.